Prohledat tento blog

středa 13. června 2012

Omluva čtenářům: Tvůrčí blog

Tonu ve vlnách rádia Vltava -
rozhovor s Tomášem Pilátem 
Chci se omluvit, že v poslední době zanedbávám psaní. Omluva se týká samozřejmě výhradně těch čtenářů, kteří mi na blog laskavě finančně přispívají - ti, co si tady chtějí jen tak nezávazně číst, prostě doplácejí na "bezplatnost internetu". Je  samozřejmě úžasné, že se dostanete k počtení či pokoukání zadarmo (já to taky oceňuji), ale na druhé straně - když mám placenou práci, dám jí samozřejmě přednost před "blogováním  zadarmo". Situace, kterou jsem viděla dost jasně už v lednu, kdy jsem slavila tři roky od odstartování Alenčina blogu, se ukázala jako dost tíživá: v posledních dvou týdnech vyvrcholila moje půlroční práce kolem přípravy MFF Karlovy Vary a na psaní na tuhle stránku jsem prostě přestala mít čas a síly. (O tom, jak jsem coby externí spolupracovnice programového oddělení letos viděla rekordní 102 filmy, a jeden z nich je nakonec dokonce v hlavní soutěži, ještě psát budu - jsem totiž letos jako obvykle jedním z oficiálních bloggerů MFF Karlovy Vary - za to sice taky nemám žádné peníze, ale dostávám velmi cenné pozvání na festival na celou dobu).

V uplynulých dnech počet návštěv Alenčina blogu stoupl na 300 000, což jsem ani nestihla zaznamenat. S posledními posudky na varské filmy se mi sešlo psaní do tamního katalogu, přispívání do katalogu Letní filmové školy a "varské číslo" týdeníku Euro, pro který jsem zároveň dokončovala mamutí, čtyřdílný seriál o českých producentech (první část vyšla teď v pondělí). Letní vydání magazínu ForMen, kam píšu každý měsíc, navíc počítá s oblíbeným "ForMenem pro ženy", kam jsem zatoužila přispět dlouhým portrétem Sofie Coppolové. Stranou musely jít i novinářské projekce, takže jsem kupříkladu neviděla úžasný ženský hit Jak porodit a nezbláznit se a nemohu vám tudíž o něm podat žádné očité svědectví.

Tím chci říct, že jsem toho teď měla docela dost, a tak jsem se tady ještě nestačila oplakat smrt Raye Bradburyho ani se dosyta věnovat  Scottovu Prometheovi tak, jak jsem původně plánovala. To druhé hodlám napravit, až se mi trochu vrátí energie - teď mám docela slušný tvůrčí blok(g) a prostě s ním nejde hnout. Předpokládám, že se časem dostanu do normálních kolejí (v což upřímně doufám) - tedy až dodělám texty do zmíněných katalogů a napíšu velký portrét představitele Davida 8...

Většinu zmiňovaných textů časem najdete i tady na blogu. A abyste se tak úplně nenudili, než se dám dohromady, můžete si poslechnout, jak mluvím do rádia Vltava o své nové knížce hereckých portrétů (zde), začíst se do knižního rozhovoru Život s filmem, který jsem mailem vedla s Evou Zaoralovou (kniha, kterou slavnostně pokřtíme ve Varech, se dá koupit tady na stránce nakladatelství Novela bohemica). Nebo můžete strávit čas odpovídající metráži celovečerního filmu u záznamu besedy s Agnieszkou Hollandovou, kterou jsem před časem moderovala v Ponrepu (první díl je tady na youtube, dalších osm si tam jistě vyhledáte už samostatně). 

1 komentář:

  1. Knížka s Evou Zaoralovou mi v pátek přišla (dala jsem jí prozatím přednost před potréty dámských hereckých hvězd), hned jsem se do ní pustila a náramně mě baví. Takže Vám aspoň touto cestou děkuji, přeji Vám, ať Vám jde práce od ruky a těší Vás, a já se budu těšit na Vaše další texty - jako obvykle. Olga

    OdpovědětVymazat