Jenže hlavní představitelece, Renée Zellwegerové, je teprve čtyřicet sedm, s vráskami odmítá být spojována - a likvidace postavy Marka Darcyho má příliš blízko k producentské sebevraždě. Dítě Bridget Jonesové se proto opírá o jiný příběh. Scénář vznikal několik let a jeho podoba je mimo jiné i výsledkem toho, že během kontroverzí odpadl jeden z hlavních představitelů - Hugh Grant. Jeho postavu - šaramantního svůdce Daniela Cleavera - tvůrci hned na začátku nového filmu šoupnou do hrobu. Lví podíl na příběhu, v němž je Bridget třiačtyřicet a konečně vyslyší zběsilé zvonění svých biologických hodin - má zřejmě Emma Thompsonová. Ceněná britská herečka, která má na svém kontě i scenáristického Oscara za adaptaci románu Jane Austenové Rozum a cit (1996), není nelogickou volbou: sama Fieldingová vygenerovala paralelu mezi moderní Londýňankou Bridget a světem anglické literární klasičky - a to především v postavě hrdinčina věčného nápadníka Marka Darcyho, který svým příjmením odkazuje k protagonistovi jiného románu Austenové - Pýchy a předsudku. Pro milovníky souvislostí je tu ještě fakt, že do role Bridgetina Darcyho byl obsazen Colin Firth, který ztvárnil austenovského hrdinu v seriálové adaptaci Pýchy a předsudku (1995). (V příběhu svého druhého románu - Bridget Jonesová - S rozumem v koncích - pak Fieldingová variuje děj austenovské Anny Elliotové.)
Pro Brity jsou jízlivá, leč silně konzervativní díla Austenové "povinnou četbou" a příběhy sympaticky střelené Bridget Jonesové mají pro ně proto ještě další rozměr. Děj nového filmu ovšem vychází ze situace, která by žádnou knižní previktoriánskou hrdinku nemohla postihnout: hrdinka totiž řeší otázku, kdo je otcem jejího očekávaného dítěte. Na hudebním festivalu totiž strávila noc se sympatickým Američanem Jackem (Patrick Dempsey) a pár dní poté se vyspala se svou životní láskou Markem (Firth). Když přimhouříme oko nad tím, že Bridget zahodí možnost generického testu, můžeme se soustředit na to, o co v novém jonesovském filmu jde: na hrdinčino rozhodování mezi dvěma atraktivními partnery. Cleaverovský charakter nabyl poněkud civilizovanější podoby bonvivánského amerického matematika, který přišel na "vzorec lásky" a velmi úspěšně ho obchoduje v internetové seznamce. Podle tohoto vzorce je kompatibilita mezi Jackem a Bridget celých 97 procent, zatímco pro souladnost sucharského právníka Marka a ztřeštěné Bridget, kteří marně zkoušeli soužít deset let, svědčí pouhých mizerných osm procent. A teď - ke komu se má hrdinka přiklonit, že.
Dítě Bridget Jonesové si pohrává s pravidly romantických komedií, ale nedovoluje si je překračovat a konzervativně hájí své původních pozice: věčný single Bridget ovšem už není socka, ale konečně se jí povedlo zhubnout a dostat slušnou práci
Dítě Bridget Jonesové je samozřejmě filmem pro ženy, ale partneři rozdychtěných divaček zavlečení pod záminkou společné zábavy do kina se snad nebudou příliš mučit. Mnohé dialogy a situace jsou skutečně vtipné a autoři se v nich zbytečně sebestředně nerochní. Scény Bridgetina ztrapňování nejsou trapné a je zjevné, že se navazuje na tradici britských komedií ve stylu Richarda Curtise (který se coby scenárista podílel na předchozích dvou dílech, ale také na Čtyřech svatbách a jednom pohřbu nebo Lásce nebeské). Renée Zellwegerová přehrává s menší ničivou vervou než v předchozím filmu. Dempsey je velmi ucházející, i když z mého zaujatého pohledu nesahá Colinu Firthovi ani po záložky pečlivě nažehlených kalhot. Vedlejší postavy jsou tak zajímavé a vtipné, že byste o nich chtěli vědět víc, ba dokonce byste si některé z nich asi rádi vzali domů - ať jde o hrdinčiny rodiče, spolupracovníky nebo přátele.
Což potvrzuje, jak důležitá je socializace hlavních hrdinů klasické romantické komedie. Chytré jsou zvláště různé aktualizace týkající se ženských práv: Mark obhajuje hudební skupinu Prciny odkazující k Pussy Riots, přestože její hudba i ideologie jsou mu silně proti srsti. Bridgetina maminku udělá lokální politickou kariéru, když se zbaví svých předsudků, neopomene však šeptnout něco v tom smyslu, jestli ženy těch svých práv už nemají tak akorát. Pokud jde o reprezentaci současné ženy ve filmu, možná by se nějaká chytrá hlava mohla pustit do srovnávání tohoto pěkného britského filmu s americkými Krotiteli duchů.
Bridget Jones's Baby
VB / Francie / Irsko / USA 2016, 123 minut
Režie: Sharon Maguireová
Scénář: Emma Thompsonová, Dan Mazer
Kamera: Andrew Dunn
Hudba: Craig Armstrong
Hrají: Renée Zellwegerová (Bridget), Colin Firth (Mark), Patrick Dempsey (Jack Quant), Emma Thompsonová (Rowlingová), Shirley Hendersonová (Jude), Sarah Solemaniová (Miranda), Jiam Broadbent, Gemma Jonesová (rodiče), James Callis, Sally Phillipsová (Sharon).
Premiéra: 15. září 2016
Není produkční, ale producentka zpráv. Proto měla problémy se šéfovou ohledně koncepce, jak mají zprávy vypadat. Díky za opravu a za nesmazání příspěvků.
OdpovědětVymazatProdukční zařizuje hosty. Producent má na starosti scénář, stopáž, o čem zprávy budou atd. To by ve 43 letech moc nepovýšila z reportérky, kdyby dělala produkční.
OdpovědětVymazat