Prohledat tento blog

úterý 15. září 2009

Zde nenajdete žádný žalozpěv za Patricka Swayzeho


To, že umřela celebrita, se dozvím většinou podle toho, že mi někde na ulici zadrnčí telefon: z České televize zavolá nějaká mírně zoufalá paní, že potřebuje kohosi, kdo by si na obrazovce v několika souvislých větách zahrál na mrtvolkáře. Vůbec ji neodrazuje, že se podobným akcím panicky vzpouzím a ještě nikdy nikomu se mne nepovedlo do televize vytáhnout. Odkážu tu dobrou duši pomstychtivě na Ivu Hejlíčkovou nebo Ondru Vosmíka (načež se dozvím, že ji na mne poštvali oni), načež tiše zavzpomínám na danou celebritu.

Patricka Swayzeho skolika rakovina slinivky 14. září krátce po jeho sedmapadesátých narozeninách (které rodák z texaského Houstonu oslavil 18. srpna), ale slzy necedím. Vždycky mne fascinovalo, jaké popularitě se tenhle herec těšil - a zvlášť tomu, že se u paní i dívek odvozovala celých dvaadvacet let - od roku 1987 až dodneška - od jediného filmu, romantického tanečního snímku Emila Adrolinea Hříšný tanec. Jenže mně tam Swayzeho Johnny Castle vždycky připadal poněkud obstarožní (i když herci bylo v době natáčení pětatřicet) a hrdinův sladce slizký image mi vůbec nepřipadal nebezpečný a sexy.

(A dodnes nechápu, že herecky mnohem přirozenějšího a výraznějšího Diega Lunu Hříšný tanec 2 před pěti lety neproměnil ve hvězdu alespoň průměrného kalibru. Na Lunu jsem mimochodem tehdy coby "next generation" dost spoléhala... ale už je mu třicet a žádná kariéra sexuálního idolu se nekonala.)
Pokud jde o Swayzeho, to už mám radši duchařskou romantickou komedii Jerryho Zuckera Duch (1990), kde se jeho postava, jak známo, na počátku vyprávění odebere na pravdu boží a pak se už jen pokouší kontaktovat smutnou hrdinku (Demi Mooreová) prostřednictvím potrhlého média (Whoopi Goldbergová). Ještě o rok později se mi zdálo, že Swayze konečně chytil dech - šéf surfařské party Bodhi v Bodu zlomu dokázal pojmout v příjemně drsném duchu jeho "kalifornské" frajerské charisma. Režisérka Kathryn Bigelowová se mimochodem právě v roce 1991 rozváděla s Jamesem Cameronem a možná byla v jistém stavu vnitřní zuřivosti... ale dosti již zákulisních pletek ze života implikovaných hollywoodských kamarádů. Směřujme s vlahým popcornem v dlaních ke světlým zítřkům a novým hvězdám.

4 komentáře:

  1. monika valentova by s vami asi nesuhlasila :)
    ..duch je vyborny film, v hriesnom tanci sa dobre tancuje.

    OdpovědětVymazat
  2. Jednou jsem vás v televizi viděl - v jakési debatě nad filmovým hororem, bylo to coby součást komponovaného cyklu ČT Dnes večer s českým hororem, nebo tak nějak. Přišla tam na přetřes myslím i Studna. wuxia

    OdpovědětVymazat