Prohledat tento blog

čtvrtek 7. ledna 2016

Rozhovor s Helenou Třeštíkovou: O Baarové, krému na boty a fenoménu kinematografie

Celovečerní dokument Zkáza krásou do kin přichází 7. ledna. O pohnutém osudu prvorepublikové hvězdy Lídy Baarové v něm vyprávějí Helena Třeštíková společně se spolurežisérem a střihačem Jakubem Hejnou. K rozhovoru jsme se s režisérkou sešly před Vánoci, po první veřejné projekci, která byla uspořádaná pro novináře.


Zkáza krásou mi připadá v rámci vaší práce dost nezvyklá. Jednak je to žánrově téměř čistý střihový dokument. A po stránce výroby je to váš „nejkolektivnější“ film. Produkuje ho vaše dcera Hana, která se podílela i na vyhledávání archivních materiálů. A hlavně  jako spolurežisér je podepsaný Jakub Hejna…
Jako se střihačem s Jakubem spolupracuji už sedm let, počínajeReném. Výborně si rozumíme. Do Zkázy krásou mne nahecoval právě on. Požádala jsem ho, aby mi udělal kopii toho dokumentu, který jsem natočila před dvaceti lety – Sladkých hořkostí Lídy Baarové. Natáčela jsem s tehdy jednaosmdesátiletou herečkou čtyři dny v jejím bytě v Salzburku. Metráž výsledného televizního dokumentu byla jen půlhodinová, takže mi zbyla spousta nepoužitého materiálu. Požádala jsem tehdy Českou televizi, aby ho uchovala. Jenže před čtyřmi lety, když jsme s Jakubem začali uvažovat o Zkáze krásou, jsem zjistila, že v televizi ten materiál smazali.
Jejda.

Žádné komentáře:

Okomentovat