Někdy reálný čas přestane ladit s vnitřním časem, který nosíte v sobě - a fakt, že Mia Farrowová oslavuje pětašedesátiny, to potvzuje. V 60. letech byla hrdinkou civilní romantické komedie John a Mary a Polanského čertovského hororu Rosemary má děťátko, v 70. křehkou Daisy Buchananová pro Redfordova Velkého Gatsbyho a nymfomanskou sestrou nevěsty z Altmanovy Svatby. Počínaje rokem 1982 se stala na deset let a třináct filmů múzou Woodyho Allena. Je pravda, že po zbožném,okouzleném holdu prostřednictvím vzdušné Ariel v Sexuální komedii noci svatojánské jí newyorský komediograf naděloval charakterově stále ambivalentnější role a Judy Rothová v Manželích a manželkách není zrovna postavou, již daruje slepě milující muž své partnerce-herečce. O to je ovšem zajímavější...
Zasněná Cecilia, která se v Purpurové růži z Káhiry třepotá mezi filmovým snem a skutečností, umanutě laskavá hrdinka Hany a jejích sester, jejíž dobroty všichni v rodině zneužívají, nebo frustrovaná protagonistka Alice - to jsou postavy, které bohatou filmografii Farrowové nevídaně zdobí a byla by na ně pyšná každá americká herečka. Co na tom, že vztah s Allenem provázený hysterickou vášní pro adopce vzala dávno voda a dnes si Farrowové všimnete hlavně v postavách divě bizarních ženušek (Baylocková v nové verzi klasického hororu Satan přichází, paní Falewiczová v komedii Michela Gondryho Prosíme přetočte, babička v sérii Luca Bessona o klukovi Arthurovi kamarádícím se se skřítky)?
Žádné komentáře:
Okomentovat