Prohledat tento blog

neděle 6. října 2013

Jak jsem se stala profesionálně nedůvěryhodnou

Milí čtenáři,

uplynulý třičtvrtěrok byl pro mne z důvodů soukromého rázu hodně náročný (takový mazec vám nepřeju). Snažila jsem se tady se svými zhroucenými nervy neotravovat - a nepropírat tady takový nezralý důsledek mužské krize středního věku, jakým je náhlé opuštění partnerky po dvaatřiceti letech nekonfliktního společného soužití. Také popis každodenních ranních depresí si ponechávám až na případné zpestření vašich prosincových večerů (zima bude prý dlouhá a tuhá, a pokud dojdou filmy, bude třeba hledat jiná témata, že). Blog, jak jste si jistě všimli, v téhle době dostává pěkně na frak: méně původních příspěvků, většina textů uveřejněných předtím jinde. Protože jsem se až donedávna nedokázala soustředit na četbu ani koukat se na filmy jen tak pro zábavu, hledala jsem únik v (placené) práci. Věřila jsem, že s pomocí zkušeného autopilota profesionál zvládne i takové výpadky paměti a pozornosti, které mne teď postihují. Což se ovšem samozřejmě nestalo. :-) Kolekce životních, neodpustitelných profesionálních chyb a přehmatů (kterou za sebou s přibývajícími lety myslím vleče každý publicista) se mi nebývale rozrostla - a je mi jasné, že čtenáře a zadavatele práce nezajímá, v jaké situaci vznikly.

Pokud jsem kdy měla nějaký profesionální kredit, nejspíš jsem o něj teď přišla. Když jsem nedávno odjela - ve snaze dát se dohromady - na dva týdny Krétu, snažila jsem se nepracovat a nanejvýš se nejapně potloukat po facebooku. O to víc mne překvapilo, že hned dva moje příspěvky nesené v žertovném duchu vzali někteří moji tamní přátelé smrtelně vážně. První se týkal komentáře k fotce borovic: "Minójský palác za humny Makrygialos. Obdivuju, jak se tehdejším stavitelům povedlo citlivě obestavět tu vzrostlou borovici. Ekologové prominou, ale šetrné chování k přírodě prostě není výdobytkem naší současnosti."

Dostalo se mi opatrného vysvětlení, že patrně prvně vznikly ruiny a pak teprve vyrostl onen strom.

Druhý facebookový status zahrnoval fotku přežrané kočky, pokojně spící na zahrádce mé oblíbené taverny, a komentář "V Řecku není ekonomická situace ještě zdaleka dobrá. Na mnoha místech v turistických letoviscích se povalují mrtvé kočky s nafouklými břichy (viz foto). Podle veterinární správy jde - alespoň v oblasti východní Kréty - o otravu vepřovým masem spadlým se stolů bohatých zahraničních turistů." Načež se rozvinula drobná rozprava na téma nevhodnosti vepřového pro kočičí organismus a nezodpovědného chování turistů. Když jsem v panice upozorňovala, že šlo o pokusy o vtip, dozvěděla jsem se, že to některé přátele vůbec nenapadlo, protože mne prý považují za věrohodný, zodpovědný zdroj informací.

Tak nevím. Každopádně jsem poslední den na Krétě ztratila fotoaparát, takže s fotkami je na nějakou dobu konec. 

3 komentáře:

  1. Mou sestru potkalo letos něco podobného. Ocenuji Vasi snahu o humor a ze se s nastalou situaci perete co nejlepe umite. Piste, urcite na blogu jsou ctenari, kterym Vase "drobne nepresnosti" nevadi. Co nejpohodovejsi dny doma. Preje Eva Souckova

    OdpovědětVymazat
  2. Humor je ošklivá zlá věc, která narušuje představu jednotlivce o dokonalosti okolního světa. Pryč s humorem! Přemek

    OdpovědětVymazat
  3. Milá paní Prokopová, je nás spousta, kteří na Vás ani Váš blog nezanevřeme a doufáme, že budou přibývat veselejší zprávy. Moc Vám to přeju. mirekk

    OdpovědětVymazat