Prohledat tento blog

sobota 15. srpna 2009

Setkání s Ramou

Dnes ráno to u nás na zahradě vypadalo tak idylicky... růže jsou v druhém květu a jak uvádějí zahradnické knihy, jejich barvy jsou v pozdně letním slunci sytější a zajímavější než při prvním červnovém květení.

A pak jsem se rozhodla konečně podniknout experiment s margarínem, ke kterému se chystám už delší dobu a ke kterému vybízí tenhle text.

Podle něj "margarínu chybí pouze jediná MOLEKULA, aby z něj byla 100% umělá hmota" - což zní opravdu zajímavě. Protože jsem doma kromě másla (které jím já a nechtěla jsem jím plýtvavat ke srovnávacímu experimentu, použila jsem pouze Ramu, kterou požívá zbytek rodiny. Otevřela jsem prakticky čerstvou vaničku tohoto populárního a reklamnou hojně doporučovaného margarínu.

Pokus jsem zahájila dnes v 16.10 podle uvedeného návodu (cituji):

"Kupte vaničku umělého jedlého tuku, otevřete to a nechte někde venku ve stínu nebo v garáži." "Po několika dnech pozorování si povšimnete několika věcí: nepřiblíží se k tomu žádní hlodavci, žádný hmyz, ani otravné octomilky, ba ani švábi", pokračuje text.

Jaké bylo moje zděšení, když jsem už v 16.13 jen namátkou vykoukla z domu - a spatřila kolem téměř nedotčené Ramy ležet hned několik nehybných zvířecích tělíček! Jeden ubožák neidentifikovatelného druhu se dokonce nedokázal ani odvléct zemřít do nedalekého ústraní a zůstal ležet přímo ve vaničce s margarinem.

Nejpodivnější je, že vosy, mouchy a špačci, kteří nám ožírají hrozny zrající na pergole, se Ramy ani nedotkli a vesele se dál věnovali své likvidační činnosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat