
Šest procent hlasujících je filmem zklamáno, protože má asi nastavenou laťku i pro české filmy poněkud výš - čili čekalo víc a jejich těšení zůstalo nenaplněno. Ale pro 43 procent hlasujících jde o překvapení roku: podle nich (a podle mne také) jde konečně o český film, který se dá srovnávat se zahraničním standardem. Jen o něco víc - "vítězných" 56 procent hlasujících - považuje Najbrtův snímek za jeden z nejzajímavějších českých filmů za poslední roky.
Tři procenta to vůbec nezajímá, tři procenta to bude zajímat, až Prote
ktor toho Oscara dostane, a stejné množství hlasujících považuje film za stejně nafoukanou formalistickou hříčku, jako je Ševčíkův Normal. Ejhle, našinec by řekl, že právě na těchot dvou filmech se dá docela pěkně demonstrovat rozdíl mezi sympatickou snahou o to, povědět něco bez okázalé sebeprezentace (jak to dělá Najbrt) a nepříjemně vlezlou snahou o křiklavou režisérskou exhibici.



A pak tady jsou tři procenta hlasujících, která reagovala na můj šťouch o lehké podobnosti některých motivů Protektora a Hanebných panchartů - mimochodem dějová linie s kinem je jistě zajímavější než skutečnost, že Tarantino měl peníze na zúčtování s celou Hitlerovou sebrankou, zatímco producenti Protektora samozřejmě na davovou scénu s atentátem na Heydricha nikoli.
Žádné komentáře:
Okomentovat