Prohledat tento blog

neděle 20. června 2010

Výsledky varské ankety

Anketa mapující vztah čtenářů tohoto blogu k MFF Karlovy Vary skončila (díky za účast) a výsledky jsou pro mne docela důležité. Já totiž do Varů určitě jedu (tedy pokud člověk, který má za dva týdny mít dopsanou knihu, může něco tvrdit určitě) a hodlám z provařeného lázeňského města jako vždycky blogovat - i když letos nikoli jako oficiální blogger jako loni a předloni (nevím proč, asi jsem něco dělala špatně a znelíbila jsem se někomu :-) ). Každopádně se tedy moje psaní bude zjevovat pouze zde a nikoli současně i na festivalových stránkách - a budu si moct dovolit nebýt tak servilní :-).

Teď podle výsledků ankety taky vím, že by bylo lepší nepsat o Varech pro kolegy spící za zdí v hotelu a pro místní návštěvníky, ale spíš pro lidi, co zůstanou doma a budou festival sledovat zpovzdálí (63% hlasujících). Nebo i pro účastníky paralelně probíhajícího Oldřiščina protisnobského antivarského festivalu (i když asi nejen těch 18% hlasujících, ale i další účastníci ještě nevědí, že pořadatelka dosud netuší, kam dát plátno. Vypadá to na garáž a zavržen kupodivu nebyl můj cynický nápad se sklepem). 

Do diváckého varu se naopak přímo v Karlových Varech letos hodlají dostat zbylí hlasující - chvalných 9%, co na festival jezdí pravidelně a rádo, a nejspíš i těch 6%, které tam jezdí, protože tam má práci (což byla odpověď pro mne, moje kolegy a čističe Viktora). Jistě dorazí i někdo z oněch 3%, která svou účast zvažují, protože to letos vypadá zajímavě - a to tedy fakt VYPADÁ. Vidět retrospektivu Michaela Powella a Emerica Pressburgera mi bude ctí, stejně jako třeba setkání s restaurovanou kopií Viscontiho Geparda, které mne donutí setrvat na festivalu až do konce a zapomenout na jakékoli zaječí úmysly, neboť projekce se bude konat až v pátek 9. července.  



A každopádně, co se týče požitku z celebrit, uvidím ráda naživo Judea Lawa, pokud to půjde, ale ještě raději Thelmu Schoonmakerovou (teď se asi rouhám). Legendární střihačka představuje zážitek, který bych si nechtěla nechat ujít - i když je samozřejmě škoda, že se nepovedlo dostat na festival i "jejího" režiséra Martina Scorseseho (který nemá čas, neboť právě natáčí v Británii - nastojte - příběh pro děti ve 3D- adaptaci knížky Briana Selznicka The Invention of Hugo Cabret, s - nastojte podruhé - Sachou Baronem Cohenem a Benem Kingsleym). 

Festivalové stránky zatím nejedou na plný plyn, ale jakmile nějaké dobré duše naházejí na web texty z katalogu (který prý tenhle víkend odešel do tisku) a zveřejní data a časy projekcí, začnu si dělat osobní program. Loni jsem si všechno pečlivě naplánovala a příslušné papíry pak nechala doma... tak uvidíme, co se mi stane letos.    

Žádné komentáře:

Okomentovat